Vill börja med att önska alla medlemmar en glad och härlig påsk. Hoppas ni får njuta av ledigheten och förhoppningsvis fint vårväder.

Digitalt erfarenhetsutbyte

Den 7 mars sågs vi en halvdag på Teams och delade erfarenheter kring två teman: Tema 1: Sammanfattning Svensk Audiologisk Konferens. Tema 2: Digital vård – vad har vi lärt oss och vad ser vi i framtiden? Sammanfattning av dagen finns upplagd på hemsidan och via inloggningen kan du ta del av presentationerna från dagen. Vi tackar deltagarna för engagerade diskussioner och reflektioner. Vi tackar även Hanna Ulvenfalk som presenterade sitt arbete och arrangörsgruppen.

Vi fått in förslag på nya ämnen till kommande digitala erfarenhetsutbyten: Compassion, ACT, ljudkänslighet samt ”sjukresor och intyg för patienter i utomlänsvård”. Om du känner dig sugen på att arrangera en halvdag till hösten kring något ämne är du välkommen att höra av dig till styrelsen via mail till Malin (ordförande).

Årsmöte

Den 13 mars var det dags för årsmöte. Vi sågs digitalt för 5:e året i rad! Nya stadgar röstades igenom och styrelsen utökades med en nyinvald ledamot Hanna Ulvenfalk, som vi välkomnar in i styrelsen! Konstituerande möte kommer hållas i början av april.

Styrelsen har en tanke om att det i framtiden ska bli möjligt för medlemmar att ansöka om stipendier från YSDH. Vad tycker ni om den idén? Är det något ni skulle ha nytta av när ni ska åka på konferenser eller studiebesök? Kriterierna för ansökan är inte klara ännu och det behövs minst ett årsmöte till för att besluta om vilka summor det ska röra sig om.

Planering framöver

YSDH’s planering för framtida arrangemang/konferenser/fortbildningsdagar:

2024 Digitalt erfarenhetsutbyte på våren och eventuellt hösten

2025 YSDH’s egna Fortbildningsdagar i Småland 12-14 mars. Äntligen ett fysiskt årsmöte 12/3!

2026 Svensk Audiologisk Konferens (SAK) i preliminärt Stockholm/Uppsala-området i oktober

2027 Digitalt erfarenhetsutbyte

2028 YSDH’s egna Fortbildningsdagar i Norrland.

Medlemskap

Påminnelse på medlemsavgiften är utskickad. Den som inte betalat in sin avgift tas bort från medlemsregister och mailinglista.

Varma påskhälsningar från Malin Andersson, ordförande YSDH.

Kategorier: Pågång

Malin Andersson

Kurator på Audiologiska kliniken i Örebro. Arbetar med vuxna patienter. Mina område är bland annat: tinnitus, ljudkänslighet, CI, grav hörselnedsättning.

0 kommentarer